Mẹo trả lời các câu hỏi phỏng vấn lễ tân bằng tiếng Anh xuất sắc

Thảo luận trong 'Người tìm việc - Việc tìm người' bắt đầu bởi Anh114, 12/8/19.

  1. Anh114

    Anh114 Member

    Tham gia ngày:
    12/6/19
    Bài viết:
    270
    Điểm thành tích:
    16
    Giới tính:
    Nữ
    Bạn đang chuẩn bị đi phỏng vấn lễ tân hãy học ngay những câu hỏi phỏng vấn lễ tân khách sạn hay.

    một, How would you describe yourself? (Miêu tả về bản thân bạn)

    Hãy tự tin và trò chuyện một phương pháp cởi mở với nhà tuyển dụng.

    “Has a high level of motivation lớn work here. I have studied the entire hotel history and observed its business strategies.Takes work ethics very seriously. I do what you are paid for, and I do it well.Works enthusiastically. I have enough motivation for myself and my department. I love what I do, and it’s contagious”.

    2, Why did you choose receptionist as your career out of many others?

    (Tại sao bạn lại chọn nghề lễ tân trong phần đông nghề nghiệp khác)

    Câu giải đáp của bạn phải biểu đạt được rằng: bạn là người tình thích công tác, bạn với mtộ kỹ năng giao du tốt và thích được giao lưu có người khác, hãy tự tín và tư vấn câu hỏi một phương pháp bỗng dưng nhất.

    “I would like to work as a receptionist as I enjoy working with the public and I can overcome any problems they may have and I have good organisation skills”.

    3, According to you what is the most important skill that is required for receptionist? (Theo bạn đâu là kỹ năng quan yếu nhất của viên chức lễ tân?)

    Hãy tư vấn 1 bí quyết đột nhiên theo ý kiến cá nhân của mình nhưng vẫn phải dựa trên các kiến thức mà bạn đã được học hoặc đã Tìm hiểu trước đấy.

    The most important skill that is required for receptionist is excellent communication skills along with good organisational skills, positive attitude and friendly nature at all time. As a receptionist is the first who contact a person makes with a hotel, so it is very important for receptionist to give a good first expression. Being polite and behaving in professional manner will help to solve the customers problem easily.

    4, What do you think are the responsibilities of the receptionist in hotel? (Những nhiệm vụ của lễ tân ở trong khách sạn là gì?)

    Hãy liệt kê các công việc mà nhân viên lễ tân khách sạn phải khiến cho theo mức độ trong khoảng quan trọng cho tới đơn giản hoặc trái lại.

    – Make guests feel welcome, manage room bookings (also known as reservations)

    – Dealing with bookings by phone, e-mail, letter, fax or face-to-face

    – Completing procedures when guests arrive and leave

    – Dealing with special requests from guests (like booking theatre tickets or storing valuable items)

    – Dealing with complaints or problems

    – Choosing rooms and handing out keys

    – Preparing bills and taking payments

    – Answering questions about what the hotel offers and the surrounding area.

    5, What makes a good receptionist? (Điều gì tạo nên 1 lễ tân giỏi?) -

    Hãy kể tới các kỹ năng nghiệp vụ quan yếu mà nhân viên lễ tân cần mang cung như thái độ, phương pháp khiến cho việc.

    – Excellent written and spoken communication skills

    – Patience and tact

    – The ability to use computerised technology effectively

    – Good problem solving skills

    – The ability to stay calm under pressure and look after several things at once

    – Strong customer service skills

    – The ability to adapt to different guests

    – A friendly and professional telephone manner.

    6, What would you do if a guest complaint about your service? (Nếu như khách phàn nàn về nhà sản xuất của khách sạn bạn, bạn sẽ làm gì?)

    – Listen to the customer, and do not interrupt them.

    – Thank the guest for bringing the problem to your attention.

    – Sincerely convey to the guest your apology.

    – Determine what the guest is seeking as a solution.

    – Act on the solution with a sense of urgency. Guest will often respond more positively to your focus on helping them immediately versus than on the solution itself.

    7, How will you convince an unsatisfied guest of our hotel? (Bạn thuyết phục khách thế nào giả dụ họ ko bằng lòng sở hữu khách sạn?)

    Hãy thử đưa ra 1 tình huống cụ thể và dĩ nhiên ấy là một đôi cách khắc phục. Anh chị phải lưu ý nên đưa ra các giải pháp xử lý trực tiếp hiệu quả nhất, nhưng cũng đừng quên phương án đề phòng cho hầu hết các cảnh huống sở hữu thể nảy sinh, đảm bảo sự công bằng cho cả người dùng và khách sạn.

    “I definitely approach an unsatisfied or angry customer/guest with smile, try to stay calm and positive and uncover the reason why he was unsatisfied or behaved offensively. Once I uncovered this reason, I will try lớn solve his problem, or call an experienced staff member lớn help me”.

    8, Tell us about your ability to work under pressure and how much stress you can handle? (Bạn với thể làm việc dưới sức ép không?)

    – All jobs in the world has a pressure, pressure is a part of work. Once you had passed by, you always will gain experience to improve yourself to manage every situations.

    – I can handle most situation without feeling pressured. I take everything as an opportunity to test my own limits.

    – I can do work under pressure, when you feel like pressure, you need lớn concentrate on your work, don’t think about pressure, just take it easy and one thing is the most important for us, a person should love with work.

    9, Why should we select you ? (Tại sao chúng tôi nên chọn bạn?)

    Hãy show ra những ưu điểm nhất của bạn trước nhà tuyển dụng, nhưng phải đảm bảo những điều bạn kể là đúng sự thật.

    “I am enthusiast and willing to work with a long commitment. I learn quickly and work smartly. With strong determination and sincerity towards my work I will contribute my best to achieve the organizational goals.

    All I’m asking right now is for you lớn give me a chance where I can showcase my talent and skills. And in return I’ll do whatever it takes just to be the best on everythingyou would have wanted me to do. Assure you lớn give my 100% and not to bring you down.

    As I know very well you have a great list of candidates all are very good and talented, but I know that I am best for your hotel due to my hard working, sincere, dedicated, well disciplined nature apart from this honesty which is most important quality for any employee and I will be proved definitely asset for your hotel”.

    10, What do you know about our hotel? (Bạn biết gì về khách sạn chúng tôi?)

    Hãy Nhận định thông tin của khách sạn mà bạn xin việc thtậ kỹ trước khi đi phỏng vấn phê duyệt hệ thống website của khách sạn, mạng xã hội, những website đặt phòng trực tuyến,…

    11, Do you think you are overqualified for this position? (Có thể bạn hợp mang vị trí cao hơn là công việc này?)

    Câu trả lời của bạn phải cho nhà tuyển dụng thấy được, bạn đam mê công việc lễ tân, bất đề cập cong việc nào cũng sở hữu các buộc phải và kỹ năng riêng, bạn sẽ cố gắng học hỏi để hoàn tất rẻ nhất công việc. Bạn cũng sở hữu thể nê ra một số điểm ưu việt mà bạn sẽ nhận được lúc làm cho công việc này.

    “According to me None are over Qualified for any kind of Position, Instead they can Learn Much More Things and makes them to move forward.

    No, I don’t think so. Because I am always a learner and my learning never ends. So at any instances of time I get myself upgraded and try lớn promote myself and adapt tothe working environment. So I am not over-Qualified”.

    12, When you can join our hotel if hired? (Nếu trúng tuyển, khi nào bạn mang thể làm cho việc)

    “As soon as posible”, kiên cố sẽ là câu trả lời thấp nhất.

    13, Are you comfortable working in different shifts? (Bạn với thoả thích khi làm việc theo ca không?)

    kèm theo bạn chỉ có 1 câu giải đáp rẻ nhất là: Yes, I’m comfortable.

    14, How much you want to get paid for this job? (Bạn muốn trả lương bao nhiêu cho công tác này?)

    “Actually, I am more interested in my role instead of salary. I would expect appropriate salary as per my role and responsibilities.

    I am not looking for great salary. I just want to increase my knowledge and skills. Salary I am looking that as per company norms which fulfils all my necessary needs.”

    Bạn mang thể Nhận định trước về mức lương trung bình của công tác này trước lúc phỏng vấn, bằng cách thức tham khảo qua bạn bè trong nghề hoặc thông qua internet.

    15, Do you have any questions for us? (Bạn mang câu hỏi gì không?)

    Đây là khi bạn biểu hiện cho nhà tuyển dụng thấy sự quan tâm của mình đối mang công việc này cũng như khả năng vững mạnh sự nghiệp của bạn hay bất cứ 1 thống tin gì can hệ đến quá trình làm cho việc của bạn tại khách sạn.

    “I would like lớn know more about specific responsibilities and also about growth prospects within the company.

    Is there anything else at all that I can tell you about myself to help you in your decision?

    What kinds of advancement opportunities are there for someone in this position?

    What would you say employees like most about working here?

    Thêm nữa, bạn có thể tham khảo nữ nên mặc gì khi đi phỏng vấn
     

Chia sẻ trang này